Schaltautomat / Quickshifter R9T CB12557M / 10
Classicbike-Raisch Plug & Play Schaltautomaten Kit für BMW R nineT Modelle. Die Montage des Quickshifters ist sehr einfach und in kurzer Zeit erledigt (es ist kein Kabel Schneiden, Löten oder verändern notwendig).Eine ausführliche, Modell bezogene Beschreibung mit Bildern ist im Lieferumfang enthalten. Außerdem sind alle weiteren notwendigen Montagematerialien sowie ein Schraubenschlüssel im Lieferumfang enthalten. Das Schaltautomat Modul wird von uns passend voreingestellt, damit ihr ihn nur einbauen müsst und direkt losfahren könnt. Zur Montage- Es wird mittelfeste Schraubensicherung benötigt. Wer diese nicht zuhause hat, kann sich hier direkt eine kleine Flasche dazu bestellen (findet ihr unter den Zubehör Artikeln in dieser Beschreibung).- Außerdem empfehlen wir zur schöneren Kabelführung und Ansicht eine Rolle Gewebeband dazu zu bestellen (findet ihr auch unter den Zubehörartikeln). Wir haben den Automaten an unseren eigenen Maschinen über eine komplette Saison gefahren und ausgiebig getestet, bevor wir ihn euch anbieten. Er funktioniert wirklich überragend! In erster Linie ist so ein Quickshifter natürlich richtig geil, wenn man grade richtig sportlich unterwegs ist und die Gänge möglichst schnell durchschalten will. Einfach unter Volllast einen Gang hochschalten und der Automat übernimmt die Arbeit für dich. Schneller kann man nicht schalten!Allerdings ist es auch beim entspannten Fahren durch die City sehr angenehm nicht bei jedem hochschalten die Kupplung ziehen zu müssen. Ich finde es besonders angenehm, wenn man etwas zügiger von 20 km/h auf z.B. 70-80 km/h durchbeschleunigt und man Gang für Gang entspannt durchschalten kann.  Für alle die nicht wissen was ein Schaltautomat macht. Dieser unterbricht beim Schaltvorgang (nur beim Gänge hoch schalten) die Zündung. Das erlaubt dir, dass du ohne die Kupplung zu ziehen & ohne Gas weg zu nehmen die Gänge hochschalten kannst.

From €359.00*
NGK spark plug BMW R nineT CB12267 / 600
High quality NGK spark plug suitable for all BMW R nineT models.

€14.95*
K&N Air Filter Dummies CB11611 / 0
K&N air filter dummies pair. For the look as if open single air filters had been used, but this was 100% legal. Fits to all R9T models. Since the original K&N air filters are unfortunately not exactly cheap (alone the cost over 130€) the quite high price comes about.In the meantime we have been asked very often if it would not be possible to use beautiful K&N single air filters on the R9T for optical reasons. Of course everything BUT goes BUT: 1. it is a huge effort to build out the whole AirBox & 2. it is absolutely illegal.So we thought about making dummies out of original K&N air filters, which are then pushed over the original intake hose and fixed with the supplied clamp. Therefore we cut the filters on the back & seal the interface neatly again, so that the filters can not tear further.Optically an absolute highlight at every R9T!The assembly of the filters is very simple & self-explanatory.Right from the start we say fair to the fact that you lie very slightly against the filter when riding with your legs (but it's not disturbing, you just have to get used to it a little).

€174.95*
Powercommander 6 BMW R9T CB10661 / 3
Power Commander 6 for BMW R nineT models. We deliver the Power Commander immediately with a suitable mapping for your motorcycle.Therefore, please tell us when ordering, what kind of nineT you have, what year & whether other modifications were made to the engine. From our vast experience, we advise against a tuning via the Autotune module!

€499.00*
K & N Air Filter CB10663M / 5
K & N air filter for R9T. . Replaces the original air filter. Holds forever and lets more air through. No mapping changes required. Also to be seen as a good basis for the high-performance exhaust systems.

From €79.00*
Oil temperature gauge R9T CB12563M / 1
Oil temperature gauge for all BMW R nineT models.High Quality made in germany by Ries Motorsport. The temperature gauge achieves through splash oil pretty good Messwerde (the temperature deviates according to manufacturer tests about 10% downward, this one must simply add on top). The thermometer is simply used in place of the oil plug and is thus very well in the field of view, if you look down briefly. Important note: An engine should not be fully loaded until the oil temperature reaches about 80 degrees. You'd be surprised how long that can take depending on the outside temperature. Also, be careful in traffic jams when it's hot. Air-cooled engines need a break when it gets too hot. A quick look down will tell you. In addition to the practical aspect, the oil knife also looks good. The classic design of the clocks on the cylinder head gives the nineT a cool old school look.

From €79.95*